OTOMOTİV SEKTÖRÜNDE YETKİLİ SATICILIKTA SATIŞ GELİŞİMİ
Süre: 2 gün
Amaç:
Sürekli karlılık hedefi olan otomotiv yetkili satıcı çalışanlarının parakende ve toptan satış ve pazarlama bilgi seviyelerini artırmak , yöntem belirlemek ,uzun süreli stratejik plan yapılmasına yardımcı olmak, kurumsal yapı oluşumuna destek olmak ve satış bilgilendirme ile öz güven gelişimi sağlayarak , motivasyonu arttırmaktır.
Hedef Katılımcı:
Otomotiv sektöründe yoğun rekabet yaşayan firmaların, satış konusunda görev yapan orta ve üst seviye çalışanları. Müşteri temasında bulunan satış danışmanları.
Eğitim İçeriği:
Satış konusu doğal olarak şirketin en önemli faaliyet alanıdır. Karlı olabilmenin en önemli etkeni müşteriye odaklanabilmektir. Günümüzde maliyet – satış – kar üçgeni yoğun rekabet şartlarında bayilerin gelişiminin önünde ciddi bir engel olmaktadır. Verilen hizmetin kaliteli olması doğal olarak bu yarışta önemli avantaj sağlamaktadır.
Kalite ise hizmet standartlarının doğru uygulamasından geçmektedir.
- Müşteri yaklaşımı , ihtiyaçlarının tanımlanması.
- Satış süreçlerinin uygulanması
- Sürekli iyileştirme metodları
- Çalışma standartları
- Kazan – kazan uygulamaları
- Stok devir hızlarının geliştirilmesi
- Performans analizi
- Kaynakların doğru kullanımı
- Performans hedefleri
- Performans değerlendirmeleri
Temel olarak müşteri memnuniyeti kavramı, Müşteri memnuniyeti standartları, Satış stratejileri, Satış sistemleri, Çalışanlar memnuniyeti, Performans gelişimi ve aksiyon geliştirmeler satış geliştirmenin esas unsurlarını oluşturur.
Eğitimde anket, uygulama, grup çalışması, grup tartışması, metafor kullanımı ve oyun bulunmaktadır.