MASA BAŞI PAZAR VE MÜŞTERİ ARAŞTIRMASI EĞİTİMİ
- GİRİŞ
- Masa başı ve yerinde pazar araştırma yöntemleri
- Masa başı araştırmasından elde edilecek sonuçlar:
- Hedef ülke seçimi
- Sektörel pazar bilgileri
- Rakip, teknoloji, trend analizi
- Potansiyel müşteri araştırması
- ÜCRETSİZ ON-LINE KAYNAKLAR
- Ekonomi Bakanlığı’nın kaynakları (web sitesi ve Ticaret Müşavirlikleri)
- Kalkınma Bakanlığı vd. ulusal kuruluşlar
- Ulusal ve uluslararası işbirliği yapılabilecek kümeler
- ITC’nin trademap.org ve diğer veri tabanları (macmap.org, procurement.org, investment.org)
- TÜİK dış ticaret istatistikleri kullanımı
- World Bank
- EU Statistics
- CBI
- EU ExportHelpdesk
- EU Market Access Database
- Sektör ile ilgili web siteleri
- Sosyal medya kullanımı
- Internetten daha detaylı araştırma yapma yöntemleri
- ÜCRETLİ VERİTABANLARI KULLANIMI
- 2011/1 sayılı Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ’in kullanımı (rapor ve e-ticaret sitelerine üyelik)
- 2010/8 Sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ’in kullanımı
- Sektörle ilgili önemli pazar bilgisi sağlayan web siteleri
- Sektörle ilgili önemli b2b web siteleri
- VERİLERİN YORUMLANARAK HEDEF PAZAR BELİRLEME VE DİĞER STRATEJİK KARARLARDA KULLANIMI
© Copyright MIDA Institute -
Theme by Pexeto