MÜZAKERE ATÖLYESİ-KAMERA ÇEKİMİ @ MIDA Institute

MÜZAKERE ATÖLYESİ-KAMERA ÇEKİMİ



Süre: 3 gün 

Amaç: Günümüz iş dünyasında artan rekabet ortamıyla birlikte müzakere yapmadan geçen günümüz yok ya da çok az. Müşterilerimizle, iş arkadaşlarımız veya yöneticilerimizle ancak müzakere yaparak ikna edebilmemiz ve  fikirlerimizi hayata geçirebilmemiz söz konusu. Bu program, müzakere yapan profesyonellerin karşı tarafı dinlemesi, söylediklerinin anlaşılması ve dinleyicileri ikna etmesi için gerekli tüm teknik ve beceriler konusunda yol göstermeyi amaçlıyor. Müzakere öncesi hazırlık, müzakere stratejisini belirleme, müzakere yapan kişinin rolü, beden dilini kullanışı ve kendi tarzından uzaklaşmadan müzakere becerilerini geliştirmesi üzerinde yoğunlaşan program. Müzakere sırasında zor kişilerle baş etme, dinleme, soru sorma ve yanıt verme teknikleri konusunda da bilgi verilmekte ve uygulamalar ile interaktif bir çalışma sağlanmaktadır.

Programın 3. gününde  ikili müzakere görüşmeleri kameraya alınarak ve katılımcıların kendilerini seyretmeleri sağlanarak artı ve eksilerinin değerlendirilmesi yapılmaktadır.

Katılımcı sayısı: En fazla 12kişi ( 3.gün kamera çekimi nedeni ile katılımcı sayısı sınırlandırılmıştır) 

Eğitim İçeriği: 

  • Müzakereye başlamak için
  • Müzakerenin kullanım alanları
  • Müzakere türleri
  • 4 anahtar kavram paylaşımı
    • Anlaşma olamıyorsa en iyi alternatif
    • Müzakereye ne zaman nokta koyacağım
    • Olası anlaşma potansiyelinin olduğu alan
    • Değiş Tokuşlarla değer yaratılması
  • Sahipleri için düşük ama karşı taraf için olağanüstü değeri olan mal ya da hizmetlerin değiş tokuşu
  • Müzakerede 4 farklı tarz yaklaşım
  • Uzlaşmacı
  • Rekabetçi
  • İşbirlikçi
  • Kaçınmacı
  • Uyum sağlayan 
  • Rekabet mi? İşbirliği mi?
  • Uzman müzakereci için kurallar
  • “Hayır” nasıl “Evet”e çevrilir uygulamalı öğrenme
  • Müzakerenin 4 aşaması
    • Hazırlık
    • Görüşme
    • Teklif
    • Pazarlık-Anlaşma
  • Değişkenler ve Değerler – Burada amaç müzakerede değer katabilmek ve bütünleşrici uzun soluklu bir iş ortamı yaratabilmek
  • Seçenekler ve tavizler sunmayı planlamak
  • Taktiksel Yaklaşım- Karşı tarafa yüsek değer teşkil eden bir unsurun bizim için az maliyette olması
  • Müzakere sürecinde farklı davranış biçimlerine karşı yaklaşım
  • Kameraya alınarak katılımcıların müzakere süreçlerini incelemeleri ve yorumlar

 

© Copyright MIDA Institute - Powered by Bizminers