MASA BAŞI PAZAR VE MÜŞTERİ ARAŞTIRMASI EĞİTİMİ @ MIDA Institute

MASA BAŞI PAZAR VE MÜŞTERİ ARAŞTIRMASI EĞİTİMİ



  • GİRİŞ 
  • Masa başı ve yerinde pazar araştırma yöntemleri
  • Masa başı araştırmasından elde edilecek sonuçlar:
    • Hedef ülke seçimi
    • Sektörel pazar bilgileri
    • Rakip, teknoloji, trend analizi
    • Potansiyel müşteri araştırması
  • ÜCRETSİZ ON-LINE KAYNAKLAR
  • Ekonomi Bakanlığı’nın kaynakları (web sitesi ve Ticaret Müşavirlikleri)
  • Kalkınma Bakanlığı vd. ulusal kuruluşlar
  • Ulusal ve uluslararası işbirliği yapılabilecek kümeler
  • ITC’nin trademap.org ve diğer veri tabanları (macmap.org, procurement.org, investment.org)
  • TÜİK dış ticaret istatistikleri kullanımı
  • World Bank
  • EU Statistics
  • CBI
  • EU ExportHelpdesk
  • EU Market Access Database
  • Sektör ile ilgili web siteleri
  • Sosyal medya kullanımı
  • Internetten daha detaylı araştırma yapma yöntemleri
  • ÜCRETLİ VERİTABANLARI KULLANIMI
  • 2011/1 sayılı Pazar Araştırması ve Pazara Giriş Desteği Hakkında Tebliğ’in kullanımı (rapor ve e-ticaret sitelerine üyelik)
  • 2010/8 Sayılı Uluslararası Rekabetçiliğin Geliştirilmesinin Desteklenmesi Hakkında Tebliğ’in kullanımı
  • Sektörle ilgili önemli pazar bilgisi sağlayan web siteleri
  • Sektörle ilgili önemli b2b web siteleri
  • VERİLERİN YORUMLANARAK HEDEF PAZAR BELİRLEME VE DİĞER STRATEJİK KARARLARDA KULLANIMI
© Copyright MIDA Institute - Powered by Bizminers