İHRACATÇI FİRMALAR İÇİN HEDEF PAZAR BELİRLEME VE ULUSLARARASI PAZARLAMA @ MIDA Institute

İHRACATÇI FİRMALAR İÇİN HEDEF PAZAR BELİRLEME VE ULUSLARARASI PAZARLAMA



Eğitimin Amacı: Halen ihracat yapmakta olan veya yapmayı planlayan, tercihen bünyesinde yabancı dil bilen bir eleman istihdam eden üretici/ihracatçı firmaların yeni ülkelere yönelirken nasıl seçim yapılması gerektiği teorik ve uygulamalı/birebir çalışma şeklinde katılımcılara aktarılacaktır. Eğitimin sonunda gelecek iki yılda ihracat yapılması en doğru ülke pazarları belirlenerek, pazar giriş planı, mevcut devlet yardımları kullanımı da planlamaya dahil edilerek tamamlanacaktır.

Metodoloji:

  1. Uluslararası Pazarlamanın İhracat Odaklı Anlaşılması ve Planlama
  2. Firma bünyesinde hedef pazar analizi, çevre analizi, rekabet analizi yapmada, potansiyel müşterileri belirlemede kullanılacak bilgi kaynaklarının kullanımına ilişkin kapasite geliştirilecek.
  3. Trademap, TÜİK, WorldBank Statistics, EU Statistics, CBI, Euromonitor, EU ExportHelpdesk gibi yararlı kaynaklar gösterilerek, buraların kullanımına yönelik alışkanlık kazandırılacaktır.
  4. Trademap, BM-ITC tarafından hazırlanan, tüm dünya ihracat ve ithalat istatistiklerinin toplandığı, ücretsiz ve üyelikle çalışan değerli bir uluslararası ticaret kaynağıdır. Yıllar içinde ülkeler ve ürünler bazında oluşan değişimler tüm boyutlarıyla gösterilmektedir.

Süre: Eğitim 3 günlüktür.

 

  EĞİTİM BAŞLIKLARI SÜRE
  1. GÜN
  • İhracatta Hedef Pazar Belirlemenin Önemi ve Yöntemleri
  • İhracatta Kullanılan Devlet Yardımları
  • TradeMap Kullanımı
Saat 10.00 – 16.30
  1. GÜN
  • Atölye Çalışması (Her katılımcı kendi firması ve ürünleri için çalışma yapacaktır) Trademap, TÜİK, WorldBank Statistics, EU Statistics, CBI, Euromonitor, EU ExportHelpdesk

 

  • Müşteri Adresleri Belirleme
Saat 10.00 – 16.30
  1. GÜN
  • Pazara Giriş Planı Yazılması

 

Saat 10.00 – 16.30
© Copyright MIDA Institute - Powered by Bizminers